ماسک‌زدن افراد سالم تاثیری در پیشگیری از آنفلوآنزا ندارد!

سلامتی و پزشکی



ماسک‌زدن افراد سالم تاثیری در پیشگیری از آنفلوآنزا ندارد!

ا



به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر رحیم رئوفی یکشنبه 6 دیماه در جمع خبرنگاران رعایت نکات بهداشتی را مهمتر از ماسک زدن افراد سالم دانست و گفت: ماسک نقشی در ممانعت از انتقال ویروس عامل بیماری آنفلوآنزا ندارد، هرچند در موارد خاص توصیه می‌شود که بیماران از آن استفاده کنند.

او اضافه کرد: شستن مداوم دست‌ها و خودداری از دست‌دادن و روبوسی و مواجهه مستقیم، خیلی بیشتر از ماسک زدن، در پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا نقش دارد.

وی با بیان اینکه بیماری آنفلوآنزا، یک بیماری فصلی است که بیشتر در فصل‌های پائیز و زمستان اپیدمی می‌شود، گفت: رعایت دقیق توصیه‌های بهداشتی در پیشگیری و درمان آنفلوآنزا موثر است نه درمان دارویی.

این پزشک متخصص با بیان اینکه ابتلا به آنفولانزا در زمستان امری طبیعی است و در هر کشوری حادث می‌شود، گفت: نگرانی از افزایش تعداد بیماران مبتلا به آنفلوآنزا در زمستان و پائیز، بی‌دلیل است، در این فصول در همه کشورها شاهد افزایش موارد ابتلا به این بیماری هستیم.

رئوفی به انتقال ویروس آنفولانزا از طریق دست اشاره و خاطرنشان کرد: تماس دست با سطوح آلوده به قطرات تنفسی فرد مبتلا به ویروس آنفولانزا و انتقال ویروس توسط دست آلوده به چشم، بینی و دهان، از راه‌های شایع ابتلا به این بیماری است که به آن انتقال قطره‌ای می‌گویند.

وی در عین حال مراجعه به پزشک برای درمان این بیماری را توصیه کرد و نوشیدن مداوم مایعات، استراحت کافی و رعایت فاصله یک و نیم متری با فرد بیمار را از راه‌های پیشگیری دانست.

این پزشک متخصص با تاکید بر لزوم شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون، گفت: با شستن مکرر دست‌ها خصوصا قبل از صرف غذا و خودداری از مالیدن دست‌های آلوده به چشم و بینی و دهان، از ابتلا به آنفلوآنزا پیشگیری خواهیم کرد.

رئوفی تصریح کرد: مصرف خودسرانه هرنوع آنتی‌بیوتیک برای افراد مبتلا به آنفلوآنزا و سرماخوردگی‌ ممنوع است، این بیماری درمان حمایتی دارد که تنها باید از طریق پزشک اعمال و توصیه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه تفاوت آنفلوآنزا و سرماخوردگی در شدت بیماری است، گفت: سرماخوردگی شدید از نگاه پزشک آنفلوآنزا محسوب شده و درمان خاص داشته و طول مدت این درمان حداقل 5 روز است.

منبع:قدس انلاین



می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 1617

تاریخ انتشار: ساعت: 11 AM

برچسب ها : ,,
نظر

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما
تمامی حقوق سایت و قالب برای((سلامتی و پزشکی)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو:6882 ترجمه: 6882